Product(en) van de dag

donderdag 23 januari 2020

Ideeën over de uitvoering van van het plan

Wat mijn eigen idee was toen ik de column schreef was:
- we kijken hoever we ermee komen; als ik iets wil hebben dat alleen maar in plastic te koop is, dan koop ik het toch maar denk ik. Maar ik noteer het in mijn inventarisatielijst van problemen die ik tegenkom.
- we richten ons vooral op de dagelijkse aankopen, dus op voeding en we zien  wel wat we verder tegenkomen. Overigens noteer ik ook bij de binnenkomende post wat in plastic-folie zit dat niet composteerbaar is. 
- als we voeding via internet kopen in bulk is plastic meestal onvermijdelijk - ik zoek uit tegen welke morele problemen ik zo aanloop. 

Wat is mijn doel?- praktisch ons huiselijk plastic-gebruik terug dringen; 
- bewustwording die misschien tot het maken van keuzen leidt; 
- onderzoek doen of we misschien met onze ervaringen een stapje verder kunnen doen.....(hoe?)

In gesprekken met enkelen van jullie hierover bleek dat sommigen veel radicaler willen zijn. Dat kan natuurlijk - maar je helpt anderen het meest met suggesties hoe onoplosbare problemen toch opgelost kunnen worden. Onze situaties verschillen, in de zin dat er soms jonge kinderen in huis zijn, misschien onwillige partners (?) .. laten we dus mild zijn voor elkaar.

Startdatum maandag 20 januari - einde experiment (en dus het moment om de opbrengsten te meten) 16 februari. Dan start voor sommigen van ons de voorjaarsvakantie en eventuele reizen breken in in de dagelijkse routine in het experiment. 

Antheunis

Geen opmerkingen:

Terugblik en evalutatie project "minder plastic"

Terugblik en evaluatie project “Minder plastic” Terugblik In het kerkblad Samenklank van januari (van de kerken in Anloo en Zuidlaren...